Sustainable MBA in 1 Day

Sustainable MBA in one Day

Hét jaarlijkse event om je kennis over duurzaamheid up-to-date te krijgen

Sustainable MBA in one Day is hét vakinhoudelijke event waarin we de belangrijkste elementaire én nieuwe theorieën & modellen, boeken en leiders op het gebied van duurzaamheid bespreken. Kate Raworth en Donut Economie? Paul Hawken en Drawdown? Transitiemanagement? Nieuwste informatie over Circulaire Economie? Met Sustainable MBA ben je in één dag up-to-date. Onder leiding van interessante sprekers  ga je nadenken over hoe dit past binnen jouw eigen organisatie en kun je volop netwerken met vakgenoten uit de duurzame sector.

Datum: lente 2022Circl – Amsterdam  informatie op: www.sustainablembainoneday.com 

Voor wie?

Ben jij een junior of ervaren professional op het gebied van duurzaamheid en:

  • Wil jij je kennis over duurzaamheid uitbreiden en verdiepen?
  • Kom jij nu toe aan al die vakboeken over duurzaamheid?
  • Krijg je in je werk te maken met duurzaamheidsambities maar weet je er vakinhoudelijk te weinig van of ben je bang dat jouw kennis niet actueel is?
  • Zou jij willen weten hoe andere organisaties succesvol met duurzaamheidsvraagstukken omgaan?
  • En dat met andere professionals willen delen op een inspirerend en energiek ééndaags seminar?

Meld je dan aan voor Sustainable MBA in one Day!

Wat levert het je op?

In slechts één dag:

  • Geef je jouw vakinhoudelijke kennis over duurzaamheid een enorme boost.
  • Ben je weer up-to-date en kan je meepraten over de laatste inzichten in duurzame ontwikkeling.
  • Heb je inzicht gekregen in hoe je best practices in duurzaamheid kunt toepassen in jouw werk.
  • Heb je veel inspiratie opgedaan op het gebied van duurzaamheid, je netwerk uitgebreid èn heb je concrete punten om mee aan de slag te gaan.

Kortom, na deze dag is je kennis over duurzaamheid weer helemaal up-to-date én heb je inzicht in het toepassen van de best practices in jouw werk!

Praktische info & aanmelden

Eerstvolgende datum: lente 2022
Duur: 1 dag (09.30 – 17.00) + aansluitende borrel 
Groepsgrootte: 50 personen max
Locatie: Circl, Amsterdam
Kosten (incl. biologisch-vegetarische lunch en materialen): – € 597,- (excl b.t.w.). – 

Wil jij in één dag up-to-date zijn over de ontwikkelingen binnen duurzaamheid? Meld je dan aan voor Sustainable MBA in 1 Day! Heb je nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op.

Sprekers

Paul van Ruiten en Annick Schmeddes nemen als duurzaamheids-experts je door de dag mee. Mondo Leone neemt ons mee in het leiderschapstraject. Deze bassist van Toontje Lager en documentairemaker van inspirerende leiders is zelf een succesvol schatzoeker, zoals hij ook bij DWDD vertelde. Gedurende de dag neemt hij ons mee: Hoe zien duurzame resultaten er voor jou uit? Als het een te vinden schat zou zijn: hoe ziet er ‘ie eruit? Hoe ga je deze vinden, hoe ziet jouw schatkaart eruit? Welke gevaren kom je onderweg tegen? Wat doet dat met jou? Hoe hou je het vol? Mondo Leone vertelt zijn boeiende verhaal en inspireert je op jouw zoektocht naar duurzame impact.

Andere sprekers zijn per editie verschillend. Zie het actuele programma. 

Een impressie van Sustainable MBA in one Day vind je hier >>

Programma

De dag is ingedeeld langs deze thema’s:

Blok 1: Leiderschap en Koers. Waar wil ik naar toe? Waar willen we naar toe?
Met de thema’s Purpose en Sustainable Development Goals (in de boardroom), formuleer je Why, How, What zowel op persoonlijk leiderschapsniveau als op organisatieniveau. Sturen we de organisatie wel aan op de juiste doelen?

Blok 2: Welke strategieën moet ik kennen? En hoe werken ze?
Duurzaamheid is een innovatiestrategie. Ieder jaar zijn er weer betere methoden om een duurzame impact te maken. Systeemanalyse, transitiemanagement en markttransities zijn belangrijke onderwerpen. Duurzaamheid gaat over het inrichten van duurzame strategieën en businesscases. Ook staan we stil bij strategieën van Kate Raworth (Donut Economie), Paul Hawken (DrawDown en Climate Take Back van Interface) en de laatste best practices van Circulaire Economie.

Blok 3: Implementatie en Organisatie
In het uitvoeren van een innovatie strategie is het zaak om veel partijen mee te krijgen. Collega’s, klanten en investeerders. Het innoveren van business modellen, het creëeren van draagvlak, het omgaan met weerstand, de psychologie van duurzaamheid, het organiseren van verandering, zijn allemaal onderwerpen die de revue passeren. Wat werkt er wel? En wat kan jij er van leren? Met een werkboek aan de hand geven we je concrete tools om passende acties voor jouw eigen organisatie te bedenken. 

Blok 4: Wanneer is iets een succes voor jou? En voor de ander?
Het meten van resultaten in duurzame innovatie is een zaak voor de hele organisatie. Welke meet- of prestatie indicatoren worden hoe en wanneer gebruikt? Wat past er dus bij jouw organisatie? Zijn er nog andere successen mee te nemen en hoe is dat voor jou bruikbaar? Hoe zet jij Storytelling in, hoe meet jij non-financiële resultaten? En bovenal: wanneer is het een succes voor jou en voor de anderen? En hoe richt je dat proces in?