Schuttelaar & Partners

”We hebben via Sustainable Talent dé match gevonden voor onze ESG Strategy & Implementation Consultant vacature. Van het begin tot einde van het wervingstraject heeft het team van Sustainable Talent laten zien dat ze betrokken zijn en goed begrepen waar wij naar op zoek waren in een kandidaat. Ook in de afrondende fase van het wervingstraject heeft het team van Sustainable Talent een waardevolle bijdrage geleverd, wat er uiteindelijk toe heeft geleid dat we de vacature hebben kunnen invullen. Sustainable Talent is een persoonlijk, betrokken en professioneel bureau, dat wij zeker kunnen aanbevelen!”

SMK (Stichting Milieukeur)

“We hebben Sustainable Talent benaderd nadat het niet lukte onze vacature in te vullen. Sustainable Talent heeft zich samen met ons verdiept in wat geschikte kandidaten in huis moesten hebben. Na een voorselectie door Sustainable Talent en boeiende sollicitatiegesprekken was het zelfs moeilijk om te kiezen uit meer kandidaten. Het sparren met Eva hielp om onze voorkeur scherp te krijgen. In een korte doorlooptijd konden we een arbeidsovereenkomst met een enthousiaste nieuwe collega afsluiten, die nu bij ons aan het werk is. Wij bevelen Sustainable Talent zeker aan.”

Climate Neutral Group

“Wegens onze snelle groei hebben we Sustainable Talent afgelopen jaren regelmatig ingeschakeld voor het werven van nieuwe sustainability consultants (zowel junioren, medioren en seniors). Op dit moment komt 80% uit ons huidige consultancyteam via Sustainable Talent. Sustainable Talent snapt onze organisatie goed, werkt oplossingsgericht en kan snel schakelen. Wij bevelen Sustainable Talent van harte aan als je op zoek bent naar een samenwerkingspartner voor het matchen van kandidaten in een snelgroeiende organisatie zoals Climate Neutral Group.”  

Liesbeth Willemsen

Ik was al werkzaam bij een duurzame koploper in het buitenland. Wegens mijn terugkeer naar Nederland wilde ik het Nederlandse landschap in kaart krijgen van duurzame werkgevers die aan échte systeemtransities werken. Dankzij gesprekken met Karin en Annick als carrièrecoaches met duurzame netwerken is het mij gelukt en kan ik aan de slag bij een innovatieve transitiespeler in de bouw.

Route Circulair

“Sustainable Talent is als duurzaam matchingsbureau voor ons een belangrijke partner in het laten groeien van onze organisatie. Ze bieden een divers aanbod van kandidaten, een persoonlijke doch snelle manier van werken, en een gedeelde mindset om de wereld een beetje beter achter te laten. Door het matchen van de juiste mensen helpen ze ons met het bereiken van onze circulaire missie om 10.000 bedrijven te helpen met circulariteit.”  

Koninklijke Vezet

“Sustainable Talent is voor ons een waardevol duurzaam matchingsbureau geweest voor het werven van een duurzaamheidsmanager. Sustainable Talent heeft een divers aanbod van kandidaten voorgedragen met zorgvuldigheid en diepgang. Ik heb nog nooit een matchingsbureau meegemaakt wat zo uitgebreid werk maakt van de voorselectie en begeleiding van de kandidaten. Wij bevelen Sustainable Talent van harte aan als je een matchingsbureau zoekt voor de werving van duurzaam talent.”  

Désirée de la Fuente – Van Baal

“Sustainable Talent heeft me geholpen om mijn zoektocht naar een baan in de duurzaamheid concreter te maken. Door tools aan te reiken en ook te sparren met medecursisten werd het me steeds duidelijker waar ik naar op zoek was en ook wat ik bedrijven te bieden heb. Annick leidt de workshop Koers & Kompas heel energiek, stelt uitdagende vragen en is zeer motiverend; zowel in de groepssessies als in het 1-op-1 overleg. Ik raad Sustainable Talent zeker aan als je op zoek bent naar een duurzame carrièreswitch.”

Prof. em mr Antoni Brack,

“Impactvol ondernemen in de praktijk” Zo’n maand geleden verscheen er op de site ‘Industrievandaag.nl’ onder de titel Purpose & impact een stuk waarin ik aandacht vroeg voor een serieuze ontwikkeling die je maatschappelijk dienstbaar ondernemen zou kunnen noemen. De uitnodigende boodschap was om eens rustig na te denken over de extra bijdrage aan de samenleving die uw bedrijf zou willen leveren. Dit stuk is een verlengstuk hiervan. Want misschien wilt u er wel over nadenken, maar waar moet je beginnen? Hoe doe je dat? Ik kwam een bijzonder boek tegen dat hierbij heel nuttig kan zijn. De titel van dit boek staat boven dit stuk. Het is in eigen beheer uitgegeven door Bureau OM. Het is een origineel vormgegeven boek van een kleine 300 bladzijden met veel praktijkvoorbeelden en illustraties. En het is uitvoerig gedocumenteerd met verwijzingen naar vakliteratuur, interviews met deskundigen en een verklarende woordenlijst. Het is geen studieboek met veel theorieën en grafieken maar een zelf genoemd “praktijkboek”. Ik zou zeggen: het is een gereedschapskist met veel instrumenten en hulpstukken om vooral zelf mee aan de slag te gaan. Een beetje theorie zit er wel in, maar dat heeft meer de bedoeling om het overzicht niet kwijt te raken. Een klein eerste deel en een klein laatste deel omvat de in totaal elf hoofdstukken. Het middelste deel beschrijft de eventuele meedenkers die kunnen meedoen: welke organisatie-afdelingen of managementfuncties kunnen helpen met het plannen maken voor verder impactvol ondernemen. Denk aan afdelingen van personeel, productie, marketing en finance & control bijvoorbeeld. Het boek is een sympathieke uitgave, een aangereikte verzameling hulpmiddelen om het beter te doen zonder een radicaal dwingende ondertoon van zo moet het en niet anders. En de insteek is realistisch; op bladzijde 253 lees ik “Je kunt niet groen zijn als je cijfers rood zijn.” Dus geen juichende verzameling succesverhalen maar beschrijvingen van bedrijven en managers die op weg zijn naar duurzame doelen of bezig zijn hierover na te denken. Tenslotte, voor de goede orde meld ik nog dat ik op het verschijnen van dit boek geattendeerd ben door mijn dochter die er naar eigen zeggen een bescheiden bijdrage aan heeft geleverd. Inderdaad, aan één van de elf hoofdstukken. Ik vind dit geen reden om mijn mening over het boek onder stoelen en banken te steken. Ik ken de uitgever overigens niet en de hoofdauteur-redacteur ook niet. De ongeveer drie tientjes die het boek kost zal geen belemmering zijn om eens te kijken wat er zoal uit de gereedschapskist te gebruiken valt. Je moet er een beetje creatief en egocentrisch mee om gaan, gewoon sprokkelen en winkelen, kijken wat je gebruiken kunt om vruchtbare discussies aan te zwengelen. Veel succes er mee!

Jessica de Ruijter-Kerstens, Sociaal-coöperatief ondernemer

Hoe kun je zelf gestalte geven aan duurzaamheid als leidinggevende, HR-, communicatie-, of finance professional? En in welke fase van duurzaam ondernemen bevindt jouw organisatie? (duurzaam in de zin van mens en natuur) Ben je benieuwd naar de antwoorden lees en doe bv de quickscan in het boek “Impactvol Ondernemen in de Praktijk.” van o.a. Paul van Ruiten. Wat een fijn boek! Het leest vlot, worden veel interessante voorbeelden gedeeld, mooie grafische ondersteuning en lekker praktisch. Echt een must voor #ondernemers en #bedrijven. Zeker ook interessant voor de deelnemers van de #impactcoalitie Amersfoort en #citydeal impact ondernemen. #ondernemen #impact #sdg

Marika Stegmeijer, Group Chief ESG Officer Domino’s Pizza

It’s no longer the question why sustainability should be a top priority for any organization. The most pressing question is how to take action. This book clearly explains that the key to success is to do it together, every department and employee should and can be involved. It’s really about integrating sustainability into the DNA of a company and to make it part of its culture. Implementing sustainability successfully is about teamwork, it’s about doing this together and taking responsibility together, creating ownership within a company’s various departments and celebrate the champions. It will never be a success if the sole ownership for a company’s sustainability strategy only lies at the top or at the sustainability department. There is no one size fits all approach, but this book explains some of the key ingredients that determine if and how a company can integrate sustainability successfully in the core of its business. The book includes a lot of visualizations which help to make the message easier to understand for a larger audience.